torsdag 5 mars 2009

GaaP Hals!

MarsKatt...
Sasha löper, IGEN!!! Detta är 2:a gången på 3 veckor.
Katter löper i ca 1 vecka åt gången, och när de (honkatter) löper skriker de.
De skriker högt och hjärtskärande. Tycker synd om henne, och jag tycker synd om mina stackars grannar för hon skriker värst om nätterna.
När hon löpte första gången fick jag höra att det inte e så speciellt ovanligt att de löper varannan vecka, hela våren, tills de får para sej. Och visst är min katt en SÅN.
Nu har jag bokat en tid för kastrering. Orka ha det så här hela våren, att bara få sova ordentligt varannan vecka... Nej tack!

Har haft katt i princip hela mitt liv, men denna del av honkatters beteende har jag tydligen förträngt. Hade jag vetat hade jag kastrerat henne direkt när hon blev könsmogen.
Men de kanske e skillnad på innekatter och katter som både e inne och ute?

I vilket fall som helst så har Sasha tid för operation nästa vecka. Känns sådär att utsätta henne för en kastrering men vetrinären berättade att det fanns många fördelar med att kastrera istället för att ge P-piller. Så ja.. det är nog det bästa alternativet.

.

Inga kommentarer: