måndag 10 maj 2010

Vaken?


Jag gillar att sova, ibland (läs alltid) lite för mycket.

Jag är expert på att göra saker i sovande/halvvaket tillstånd. Jag kan läsa och ibland svara på sms. Jag kan stänga av eller sätta en ny alarmtid på mobilen. Jag kan gå upp och sätta på kaffebryggaren samt gå på toa. Det jag är absolut bäst på när jag sover är att ljuga. Jag gör det så pass bra att jag ibland tror mig själv.


Jag har problem med att gå upp på morgonen så jag brukar be folk (läs pappa eller Soda) att ringa och väcka mig. Den här väckningstjänsten funkar ibland, eller ja välldigt sällan pga min förmåga att ljuga. Likt en narkoman, alkoholist eller andra beroende ljuger jag för att få sova lite till... "ja jag är vaken" säger jag med en klarvaken röst.. och klart dom går på det - jag gör det ju själv. Jag tror verkligen att jag är vaken och att jag vilken sekund som helst ska svinga benen över sängkanten och gå upp. Istället somnar jag om...

Det är en sak som jag inte lyckats lära mig att göra i halvvaket tillstånd; Att få min hjärna att säga till kroppen att resa sig ur sängen. Det spelar oftast ingen roll om det är något roligt eller tråkigt eller viktigt som är inplanerat denna morgon. Jag vill sova...

Inga kommentarer: