fredag 30 januari 2009

Grubbleri Grubblera..

Har mycket att tänka på.. för mycket..
Jag är sjukligt trött, hängig & känner mej lite febrig mer eller mindre hela tiden.

Och jag upplever en känsla som jag inte trott att jag skulle känna..
När jag flyttade ner hit för ca 2 ½ år sedan förstod jag att jag skulle sakna min familj & mina vänner hemifrån. Men jag trodde verkligen INTE att jag skulle sakna mitt liv, mitt sätt att leva, men det gör jag...

Jag saknar att ha en häst. Att behöva åka ut till stallet i alla väder 6-7 dagar i veckan. Att träffa alla människor i stallet. Att behöva vara ute i 2-4 timmar trots minusgrader/regn/snö. Att ha en massa ansvar över hästen & fodringar hit & dit.

Jag saknar att ha 3 extra jobb inom olika områden bara för att ha råd att ha min häst. Att träffa massor med olika intressanta människor på dessa olika jobb. Att behöva noggrant dokumentera alla mina aktiviteter i kalendern för att hålla ordning på min tid.

Jag saknar att vara stressad, att alltid vara på väg någonstans. Jag saknar att någon här hemma undrar varför JAG aldrig har tid att umgås. Jag saknar att tillbringa mycket tid i min (fd) bil.
Jag saknar mitt hyper aktiva liv :(

Nu är jag slö & trött.. hinner inte med hästen eller flera extra jobb eftersom jag pendlar så långt till skolan. Har inte råd att hästen för att jag har ingen möjlighet att försörja oss båda på min student ekonomi.

bläääää
blev ett gnälligt inlägg... Men ja längtar hem helt enkelt :(

Inga kommentarer: