söndag 8 februari 2009

tandvärk

Har sjukt ont i en visdomstand :s Kan inte äta som en normal då jag inte kan öppna munnen ordentligt. Det gör även ont när ja biter ihop, den onda tanden växer upp en aning för långt bak så den sitter för nära där käkarna sitter ihop. Ska ringa tandläkaren imorrn, nu ska den UT! Har varit med den till 2 olika tandläkare innan, pga att det värker varje gång den växer. Den första tandläkare ville dra ut den direkt men jag fegade ur & var snål. Den andra tandläkaren sa att han inte kunde göra något åt den då jag var där för att den var infekterad. Men nu e ja trött på den, den verkar växa mer & oftare nu och den sitter som sagt lite tokigt till. Ska se om de kan dra ut den andra jäkeln oxå på en gång. är dock lite orolig för att de inte går eftersom den just har börjat växa.


De två som jag har i underkäken växte upp utan problem & är helt utväxta sen länge tillbaka. Men jag har ju mer plats i underkäken så de fick väl mer utrymme.


Inga kommentarer: