torsdag 23 april 2009

Idaag =)

När jag var på väg hem runt 19:20 tiden mötte jag en glad men förvirrad man:

Han: duu ursäkta..
Jag: Jaa...?
Han: Solen ska gå upp i öster och ner i väster..
Jag: hm.. aa kanske de..?
Han: (Pekar mot det som tydligen är väster)Men solfan e ju på väg upp i väster!! (ser chockad ut)
Jag: (ler) neej asså den är på väg neer..
Han: (tittar konstigt på mig) Neeej den e på väg att gå upp i väster!
Jag: neej ja lovar den är på väg ner..
Han: men vad är klockan?
Jag: snart halv åtta tror jag..
Han: ja du ser, den e fan på väg upp i fel ände!
Jag: (skrattar) neej asså den e halv åtta på kvällen, den e på väg ner.
Han: jaahaa... (skrattar & skäms lite) men du.. va e de för dag? torsdag va?
Jag: nej onsdag, så du har en dag till godo (skrattar lite)
Han: okeej (skrattar) tack du!
Jag: (stort leende) de var så lite! ha en bra dag!

mannen börjar gå åt det ena hållet och jag åt det andra.. sen hör jag att han ropar nått så jag vänder mig om och tittar frågande på honom.

Han: (asgarvar) ja meen, då var det ju inte såå konstigt.. hahaha.. ja det där med solen...
Jag: (skrattar) nej precis.. ha en bra dag!'
Han: detsamma! hej hej

Inga kommentarer: