onsdag 28 juli 2010

"Det går bra nu, pengar rullar in som de ska nu, kompis det går bra nu"

Har för tillfället ett flyt i mitt liv. Pusselbitar faller på plats & även om jag är av åsikten att allt löser sej så känns det skönt när saker löser sej i god tid innan det blir kaos.
Igår var en dag när många bra saker "hände".
1. Min chef sa till mig att det är klart inför hösten, jag blir garanterad ca 50 % arbete i höst när jag kommit hem från Thailand & Kambodja.
2. Min lillebror och hans kompis skall bo i min lägenhet när jag är borta, vilket innebär dels att jag får in lite pengar för hyran & kattvakt och dels att jag kanske kommer ha ytterliggare en familjemedlem i skåne ett tag framöver. (min bror och hans kompis skall låna min lgh för att leta eget boende & arbete här nere!). Klar fördel med detta är att mina kära katter få bo kvar i sitt eget hem =)
3. När jag kom hem från jobb upptäckte jag att min blåa tygsoffa och min oxblods fotölj blivit utbytta mot en soffgrupp innehållande 2 fotöljer och en tresitssoffa i matchande beige skinn. Inte nog med att de var en matchande färg och modell, de är otroligt sköna att sitta i. (jag visste att de skulle komma i veckan men trodde att de skulle komma på torsdag.)

Tre bra saker (eller besked) på en dag, det är fan inte dåligt! HAPPY!
Idag är jag ledig och jag skall uppsöka min bästaste frisör, städa och handla lite småsaker inför resan i augusti.

Inga kommentarer: