fredag 21 november 2008

Idag är det officiellt vinter även i skåne, finally!

Att ja saknat snön så mycket visste jag inte..
Men så sjukt bra humör ja var på när jag gick hem från bussen idag.
Trots att mina fötter var isbitar, en rinnande näsa och bara 3 timmar sömn inatt kunde jag inte låta bli att le.
Mitt i allt det gråa dystra (som hösten faktiskt har förvandlats till) kommer vit, ljus, gnistrande snöö Helt fantastiskt.
Måste verkligen ha synts på mig att jag var på bra humör för människor jag mötte hade ett varmt bemötande & alla log emot mej eller så var bara alla helt glada för att snön äntligen kommit - ja vet inte men det var härligt vilket som.

Nu vill ja ta upp alla ljusstakar & stjärnor, bara för att få det där mysiga ljuset som bara mörkret, snön & julpynt kan få ihop... men ja får väl vänta till nästa söndag... Får nöja mej med stearinljus ikväll

ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är de underbart med snö! Jag älskar de! Synd bara att man inte har nån häst nu.. Rida i nysnö slår ju allt annat :)
Kram på dig!