torsdag 27 november 2008

nattliga funderingar..

hum, kan inte sova :s
Har lite problem med att få in rutin i mina sovvanor...
Ska ge mej själv en chans att styra upp det själv, annars får jag nog lov att återigen söka "professionell" hjälp för det. Har försökt ett antal ggr. men ingen verkar ta mitt problem på särskilt stort allvar. För mej ÄR det ett stort problem. En gång har jag fått konkret hjälp; de skrev ut insomningstabletter... Visst det hjälpte mej på så sätt att jag kunde somna hyfsat tidigt de dagar jag visste med mej att de skulle bli problem just med att somna, men de hjälpte mej inte direkt med att vakna. En biverkning var ju att man blev trött :s..

Nåja, läser en bok inför tentan på fredag och de e första gången som jag läser kursliteratur som e riktigt bra! Vill bara fortsätta att läsa sida efter sida trots att jag egentligen inte har tid att läsa den pärm till pärm.. Men de känns as roligt, mer sånna böcker till utbildningen =) !! Den e både lättläst, lättförståelig, intressant och samtidigt lär jag mej sjukt mycket, inte bara inför tentan utan oxå om mej själv. Hur bra som helst. Den heter för övrigt "Existensens psykologi - en introduktion" och det är Bo Jacobsen som skrivit den.

Kvällens sömnproblem tror ja beror på just den boken.. Den har väckt mycket tankar hos mej, kanske just för att jag befinner mej där jag nu är i livet. Så jag kände att istället för att ligga kvar i sängen & vända & vrida mej kunde jag skriva av mej lite hära.

Idag har jag jobbat lite, och resten har jag pluggat.
Imorrn blir det tvätt & sen sticka till lund för att plugga. Detta blir min 3:e tenta på en 4:a veckors period =/ fast de blev ju så eftersom jag skrev en av tentorna på en omtenta istället för på det ordinarie tentatillfället.

jaja ska göra ett nytt försök i sängen.. God Natt

Inga kommentarer: