torsdag 28 augusti 2008

"vad har du på hatten?"

Denna dag har varit kaos! Jobbade extra på jobbet idag & det första jag får veta är att en person inte kommer. Vi är alltså 1 man kort & man har inte lyckats ordna någon vikarie. Alla stressar upp sig i vanlig ordning, eftersom vi på kvällen redan har i princip fullt upp på "våra" rundor och nu ska vi alltså dela på en runda till. Allt på jobbet löser sej såklart - det gör det alltid! Den lilla "stresskicken" man får i ett sånt läge gör troligtvis att man blir extra effektiv och allting ordnar sej ju på ett sätt eller ett annat.



Förutom kaoset på jobbet har det varit kaos i mitt huvud. Det känns som om jag är i nån slags fas där jag känner att jag måste göra någonting. Jag är inte nöjd med hur mitt liv ser ut & de känns som att förändring är det ända rätta just nu. Vad, hur & när vet jag inte. Vet bara att nått måste ändras! Det kan vara hösten som gör det, årstidsövergångarna får alltid mej att tänka extra mycket... Troligvis har väl även sommarens alla händelser något med saken att göra...

Har börjat fundera på vad som är viktigt i livet, för MIG, måste börja tänka mer på mig själv. Måste försöka börja se saker ur ett mer långsiktigt perspektiv, ja kan inte alltid göra saker på impuls. Jag gillar att göra saker som känns bra just nu & ändrar mig dessutom ganska fort. Jag lessnar snabbt på saker & annat och har ingen ro. Ingen ro att låta saker ta sin tid.. Utan det jag vill & känner för vill jag göra nu nu nu.. Fort ska de gå!

I vissa sammanhang känns det som om ja har lååångt kvar tills jag blir vuxen och börjar tänka igenom saker ordentligt.

Inga kommentarer: