måndag 31 mars 2008

Malmö VS Uppsala

Hemlääängtan!!!
Saknar: Mammsen, broriii, systerYster & lillsnäckan..
Saknar alla personer där hemma -Släkt, vänner & bekanta!
saknar att gå på stan & då och då mötas av bekanta ansikten.
saknar att gå ut på krogen och där träffa massa folk man känner.
saknar alla de vänner som man känt i flera år och verkligen känner
saknar att känna tryggheten att alltid ha personer man litar på runt omkring sej.
Saknar min allra bästa vän: Camaro!!

Har inte varit "hemma" på jätte länge, har inte haft varken tid eller råd att åka upp.. :'(
vill åka upp och se vilka förändringar som gjorts, se om staden står kvar. & träffa alla människor som betyder så mycket för mej, även om jag typ e världens sämsta på att höra av mej.

Kom och tänka på en sak idag på väg hem från centralen, de flesta människor som jag såg från bussen var klädda i ljusblåa och vita kläder. -Idag är det match! Och de flesta människor i malmö stödjer sitt lag genom att gå på matcherna, klä sig i lagets färger mm. Till och med bussarna i malmö sätter upp små flaggor ifram på bussen - ljusblå när det är fotboll, och svart när det är hockey.
Som Uppsala bo är detta lite annorlunda, vi har inte samma (vad jag vet) tillgivenhet till vårat lag, vi är iof. bara bra i bandy och damfotboll. men det är inte så ofta man ser människor springa runt i sirius färger när det e bandy. Däremot har jag många minnen av att det brukar ränna en massa stockholmare med hammarbys matchkläder på sig när det är dem sirius ska möta..
Fast det kanske har ändrats, vad vet jag... eller så är det bara jag som allmänt ointresserad som inte har märkt något.

tror iaf att de kanske år något positivt för sammanhållningen mellan invånarna i staden om man samlas och håller på samma sak.. sen att matcherna ofta slutar med att supportrarna (huliganerna :P) från de olika lagen träffas och gör upp, är en annan sak.. för jag tror inte att alla går på matcherna bara för att få slåss efteråt..

Förresten så såg jag, när jag skulle låsa upp porten, att jag själv bar MFFs färger, dagen till ära :P Helt omedveten om matchen hade jag imorse satt på mej en ljusblå tröja med ett vitt linne (som syns) under... HEJA MFF :P
eller nej...

Matchen, för den som vill veta, är mot Göteborg


ciao!

Inga kommentarer: