måndag 15 september 2008

1 av 2 avklarad

I morse var jag på barnmoskemottagningen & gjorde ett cellprov. Det får alla tjejer mellan 23 -24 år göra för att se om man har livmoderhalscancer. Troligvis har jag det inte, men ändå lite otäckt att behöva vänta 4-5 veckor på provsvaren.

På fredag ska jag till ett annat ställe och göra ett ultraljud på en knöl jag har i armhålan. Det är troligtvis bara en knuta, enligt doktorn, men han vågade inte göra något innan ultraljudet. Han pratde en del om bröstcancer, men han trodde inte att det var det, dock pratade han om hur man undersöker sina bröst etc.

Jag tror inte att jag har cancer men känns ändå tungt med två undersökningar samma vecka.
Även om dessa är för att utesluta & inte för att det finns misstanke om att jag har det.

Jag är lite smått hypokondrisk så jag blir lite smått nervös inför sånna här saker...

Inga kommentarer: