söndag 7 september 2008

angående planering...

Hade en diskussion med en kär vän tidigare idag om planering. Jag hatar att planera!
Jag är riktigt dålig på det med, för inget blir någonsin som jag planerar. Kanske därför som jag inte gillar det. I vilket fall som helst så gillar min underbara vän att planera, och jag kan förstå att hon ibland blir 'galen' på mig... Jag gillar att ta saker som det kommer & efter hur jag känner då, när det är dax. På gott & ont. För visst önskar jag ibland att jag kunde planera mina dagar & min tid mycket bättre. Känns som om jag skulle bli en effektivare människa då, få mer gjort lixom.

Men & andra sidan, när jag väl planerar något så blir det, som sagt, oftast inte som jag planerat iaf. Jag faller alldeles för lätt för impulser... Är inte konsekvent för 5 öre...
Plus att när jag planerar in något roligt så bygger ja samtidigt upp höga förväntningar (oftast FÖR höga) så jag sen blir besviken. Neej roliga saker blir oftast bäst om de är oplanerade. Iaf för mej...

Men vissa saker måste planeras, hur mycket jag än ogillar det...
Det kommer bli bra stumpan!!

Inga kommentarer: