torsdag 17 april 2008

Helt underbart!

En utav de bästa/"roligaste" sakerna med min utbildning är klassen! Det går ca 40 personer i min klass och den ända gemensamma nämnaren för alla dessa individer är att vi vill jobba med socialt arbete, vi vill jobba med alla de olika "samhällsproblemen" och människor som har hamnat snett eller behöver hjälp och stöd av andra anledningar.

Det intressanta är att vi alla har helt olika bakgrunder, olika värderingar och olika åsikter. Vi har alla formats efter våra erfarenheter och de flesta har helt skilda mål med utbildningen, vissa vill bli kuratorer, vissa jobba med barn, vissa utomlands, kriminalvård, arbetsförmedling mm.

Jag kan tala om att det alltid är intressanta diskussioner och det händer sällan att alla är eniga. Jag känner att det är väldigt viktigt för den här typen av utbildning, att det får vara så för genom att lyssna på andras åsikter, erfarenheter och tankar så vidgas min syn och min uppfattning om vissa saker. Det hjälper en att se saker ur andras perspektiv, man får hjälp att lära sig se fler synvinklar och det är ju jätte viktigt inför arbetslivet..
Denna veckan i skolan har varit så givande, men nu ska det bli skönt med helj =)
ciao

Inga kommentarer: