måndag 7 april 2008

Rätt eller fel?

I "erik & mackan - hela och rena" igår sa någon av dom (minns inte vem) ungefär: men varför gnäller tjejer om att vi killar inte fäller ner ringen efter oss, det kan ju lika gärna vara tjejerna som ska fälla upp ringen efter sig.

Och faktiskt, om vi bortser ifrån att det ser bättre ut om hela locket är nedfällt, varför ska just de fälla ner ringen efter sej? varför ska de göra det bekvämare för oss, när vi inte fäller upp ringen för dem?

Jag (precis som hon Anna i ovan nämnda program) glömmer ofta att fälla ner locket, så vad spelar det för roll om killarna inte fäller ner ringen?

-JO.. det är inte så kul att sätta sig på toan om (man inte ser att) ringen inte e nedfälld, äckligt och dessutom läskigt eftersom man nästan "ramlar" ner i toaletten. Det har hänt en del gånger! Inte kul!

Så snälla fäll ner ringen ;-)

4 kommentarer:

ika sa...

hm ringen eller toalocket? jag vet av erfarenhet annars att du själv inte är så duktig på att fälla ner toalocket :P

Nu är jag inte den som bryr mig om killarna fäller ner eller inte OM det inte varit för att jag inte haft min fobi samt att vi har problem med Råttor i detta huset och när de väl finns på gården så kryper de gärna i rör och luktar det mat i bostaden, ja då drar de sig inte för att krypa upp genom toaletten och in kommer de om inte locket är stängt

ika sa...

rättelse: Om det inte varit för att jag har min fobi. jag hatar ju som bekant öppna dörrar, garderober, köksskåå och så toalett locken uppfällda. Jag klarar bara inte av det ...

Millo sa...

ringen, som jag skrivit så är jag medveten om locket...

EoM sa...

Du har tidigare bloggat om Erik och Mackan så jag tänkte bara tipsa om att ”Erik & Mackan - Snygga och smärta” har premiär nu på söndag 9/11 kl 20:30 på TV6

http://www.tv6.se/snyggaochsmarta