måndag 7 april 2008

socialrätt

sitter i soffan, efter att krängt av mej de obekväma jeansen och den tajta tröjan & istället satt på mej en gör skön, stor adidas tröja och ett par mjukisar.. fan va najs det är med "myskläder".
När ska det bli mode?

Håller på med ett grupparbete i skolan just nu, ang. socialtjänstlagen (SoL), lagen om vård av unga (LVU) och lagen om vård om missbrukare i vissa fall (LVM). Det är ett mycket intressant ämne och det handlar väldigt mycket om just de saker vi kommer att jobba med i framtiden, de lagar som vi, så att säga, kommer röra oss med.. Det är alltså högst aktuellt för våran utbildning, men när dessa frågor och saker kommer upp börjar jag alltid må så konstigt, kanske är jag inte riktigt klar för detta ännu? En så länge så jobbar vi ju bara teoretiskt med det, så jag har ju tid på mej.. Men det känns ändå jobbigt att få en klump i magen när man ska göra skolarbete.

Det har hänt mej tidigare, att jag tycker att vissa saker i skolan är jobbiga pga. min bakgrund. minns när vi skulle se filmen trainspotting i skolan på högstadiet - ja fick panikångest i klassrummet och var tvungen att åka hem.

Men jag känner ändå att jag har kommit längre än så nu, kan ju prata om det som hänt med andra och så.. Men ja behöver nog jobba med den biten ytterligare för att i framtiden klara av att möta personer, med den typ av problematik, på rätt sätt.

Inga kommentarer: